Saturday, November 27, 2010

dilema waktu cuti

arrggghhh...
adakah sebab aku sekarang banyak bersama dengan budak2 kecik perangai aku pon perlu seperti mereka???
mesti nak sedih + nangis kalau apa yang nak tak dipenuhi.
mesti nak touching kalau orang salah cakap.
mesti nak merajuk kalau ada yang ejek.
n mesti nak tido untuk reda kan diri.
haishhh...
pelik aku..
rutin harian isnin hingga jumaat penuh bersama budak2..
budak2 sekolah rendah yang berumur 7-12 tahun.
budak2 yang dalam sesi nak kenal dunia.
budak2 yang tengah keras kepala.
budak2 yang ada faham maksud ada yang tak berapa faham maksud apa yang kita sampaikan.
budak2 yang comel2 and comot pon ada.
budak2 yang bijak2 belaka and kurang bijak pon ada.
budak2 yang rajin yang kalau dah siap buat latihan siap minta lagi untuk buat lagi n lagi.
budak2 yang malas sampai perlu berkejar2 untuk buat budak2 tu duduk tempat masing!
fuh....macam2 ragam dorang ni..
tapi...ni lah yang aku gemarkan dari dulu hingga sekarang..
aku memang minat budak2!
tak cukup dengan waktu kelas bersama2 mereka, time rehat aku pergi pula ke bilik anak2 taska untuk bermain dengan mereka.
*nampak sangat tak yang aku sangat sukakan budak2?? hehe*

jadual mereka hari2 bersama kakak farah ^_^

  • 9.00 - 10.00 pagi       Al-Quran and Iqra'
  • 10.00 - 10.30 pagi     minum pagi
  • 10.30 - 12.30 tghari   bahasa inggeris and sains
  • 12.30 - 2.00 ptg        rehat
  • 2.00 - 3.00 ptg          matematik
  • 3.00 - 3.30 ptg          minum petang
  • 3.30 - 4.30 ptg          bahasa malaysia

tak nak kalah kan makan berkali2 sehari.

macam mana kakak farah nak kurangkan berat badan ni... T_T
walaupun penat melayan diorang2 ni, aku tetap gembira bersama2 mereka!
kakak farah doakan semua berjaya didunia dan akhirat ye sayang2 akak semua! ^_^

eh, back to ayt kat atas sekali..
aku betul2 jadi seperti mereka...
macam mana nak tangani ni kawan2... T_T



antara sebahagian mereka..
hari pertama = 26 orang
hari kedua = 40 orang
hari ketiga = 43 orang
 dorang ni memang tak nak cuti sekolah ke?? hehe


gambar hp tak sekualiti kamera digital..huhu

lagi satu, mencabar minda betol menjawab soalan sekolah rendah!
dah berbelas tahun kot tinggalkan sekolah..
akak minta maaf ye dik sebab tak dapat jawab soalan semua~~



p/s 1: perlu ke buka buku sekolah rendah balik...? ;)
p/s 2: farah tolong lah beringat! tolong ingatkan aku~~ *tetibe ana rafali masuk* hehe

3 comments:

$yazuani said...

eh..ko keje ape cuti nie??? mcm best je..haha

FaRaH rAdZi said...

asalnya nak jadi pengasuh..tapi x kesampaian, jadi pembantu guru tuisyen, program utk cuti sekolah anak2 sirim.. ;)

$yazuani said...

oh...xpela..xda la dok terperap je kat umah mcm aku nie..haha...bagus2 farah..teruskan usaha anda =)