Saturday, December 05, 2009

experience J-card day!

wow! gler kentang Jcard day kt jusco bukit tinggi baru2 ni!
sgt gler!
aku ni bkn la datang sebagai customer...tp....as packer!
pengalaman dowh....
plus lagi dengan pelbagai perangai customer yang kadang2 banyak songeh!
huh?!
menyampah betul!
sebaik aku dapat cashier yang ngam sikit la dengan aku..
hehehe..
kawan baru wey..
hahaha...(sebenarnye shikin tak berapa suke la cashier aku tu..)hahaha
sebenanrnya aku nak cite pengalaman2 aku keje 2 hari as packer kt Jcard day..
huhu..
macam giler wey customer datang shopping..
macam tak ingat dunia..
and seperti biasa mostly chinese yang selalu shopping sakan ni..huhu
no wonder la..diorang pun kaya2..huhu
bile la aku nak kaya macam diorang kan..huhu
tapi serius wey aku cakap diorang shopping bagai orang giler..
aku masuk keje kul 7.45 pagi for the first day..and second day lewat sikit sebab hujan..huhu
sebenarnye bangun lewat..huhu..penat wey aku kate..
walaupun packer je pon..tapi tak sempat duduk aku kate korang..huhu
serius ramai and tak putus2 orang datang..
macam mane la tak gile dorang shopping..
discount until 70%! serius! dah la barang branded2 and cantik2 aku cakap kat korang..
serius aku tak sabar J-card day yang akan datang..huhu
pas ni nak datang as customer pulak..hehe
tapi tu la...J-card day biasa buat hari aku cuti sem..macam mane nak pegi..
duit waktu 2 sudah kehabisan..
jadi, azam untuk next sem aku n shikin dah nekad nak kumpul duit untuk J-card day yang akan datang! yeah! hehehe..
time aku keje ni pon aku kenal ramai kawan..huhu..
kawan2 se casual worker like aku n se angkatan yang lain..hehe..
tambah lagi cashier yang with aku tu ramai kawan..
jadi, die pon kenal kan la kat aku kawan2 die..hehe
die ni pon bole tahan juga dowh...
gosip sesama wey kiteorg..depan customer pon jadi...hahaha..
lawak2..
tp kalo time customer buat hal..pening kepala jugak dibuat nya!
tambah lagi dengan naik darah!
huh?!
kekadang customer ni asyik nak salahkan worker je..
padahal tak sedar tu memang salah diorang..
aku rase untuk yang biasa aku belajar
'customer always right'
tu salah r..
kalo memang silap diorang, kena la ngaku..
ni tak lagi diorang nak naik angin..
bole hilang sabar jugak keje kat kaunter ni..huhu.
ape2pon, keje 2 hari kat jusco experience yang tak dapat aku lupakan!




p/s: nak buat ape lagi wey kat umah ni...hmmmmm..pasni nak keje kat mane pulak ek..huhu

No comments: