Wednesday, December 23, 2009

Penyakit org tua ada pd org muda

sound like impossible kn?
but the reality is adik aku ada penyakit 2..
die baru 18 wey..
tak cukup lagi 20 thn die hidup..
but tak la terok sgt.. BP die je yg high sgt..
pagi td..adik aku g medical check up utk his future study..
alhamdulillah my bro akhirnye smbg study kat poly ungku omar ipoh..
xdela...bkn aku kate org tak berpelajaran ni x bergune..
kalo kite tgk org yg berjaya skrg pon ramai yg x berpelajaran tinggi..
diorang bole je berjaya jugakkan..kan..
tapi kalo hidup nak menyusahkan org pon x gune jgk kalo hidup tak berpelajaran ni..
alhamdulillah setakat ni adik aku tak penah lagi menyusahkan sesiapa dalam hidup die..
sebab aku tau adik aku seorang manusia yang berguna n bole dipercayai..
and insyAllah dia akan jadi seorang yang berjaya kelak..amin...(doa dr seorg kakak..huhu)
hah, cite psl medical check up..
walaupon luaran adik aku nmpk 'sihat' tapi...
tu la..sound like obesiti la..nak bt mcm mne..aku and adik aku je yg sihat..
2 lagi abang atas aku tak la mcm kiteorg..
tp alhamdulillah setakat ni kami tak de ape2 penyakit yg merbahaya..
cuma tu la..mgkn adik aku br pas mkn daging kot baru2 ni..tu yg BP die high 2..
hopefully adik aku tak seserius penyakit org tua itu..
tapi..penyakit ni mak aku sudah hidapi sejak beberapa tahun yg lalu..
aku tak bape gemar kalo dengar mak aku pening..
mesti kami sekeluarga risau..
bole tak bangun sehari mak aku kalo kena darah tinggi..
sebaikla mak aku jenis makan ubat tepati jadual..
bukan macam anak die yang sorang ni yang sememang nye reti ikut jadual makan ape2 jenis makanan pon..hahaha ;D
by the way, aku sentiasa doakan family aku hidup dalam keadaan sihat and dimurahkan rezeki..amin...


p/s: pada yang lain, jaga kesihatan k..jangan sampai kita menyesal di kemudian hari..
ok, actually nasihat ni untuk aku jgk..huhu..(lupa diri..haha)

No comments: